Laden...

Ruilen & retourneren

Voorwaarden ruilen en retourneren.

Kan ik artikelen ruilen of retourneren?

Je kunt artikelen zowel ruilen als retourneren binnen een zichttermijn van 14 dagen. De bedenktijd begint op het moment dat de bestelling is afgeleverd.

Gedurende de bedenktijd kun je beoordelen of de artikelen aan je wensen voldoen net zoals je dat in een winkel zou doen. Artikelen mogen worden gepast, maar niet in gebruik worden genomen. Wanneer het nodig is om een verpakking te openen om zo het artikel beter te kunnen bekijken mag je dit doen zolang het maar netjes gebeurt.

Wanneer kan ik een zending gratis terugsturen met de ruilservice?

Om gratis een zending terug te kunnen sturen zijn er enkele voorwaarden waar aan moet worden voldaan. Dit om te voorkomen dat er onnodig extra zendingen worden teruggestuurd en om ervoor te zorgen dat de kosten van verzenden in verhouding blijven staan met de waarde die wordt teruggestuurd.

Voorwaarden:

  • Maximaal 1x per 30 dagen
  • De artikelen die na ruilen of deels terugsturen worden gehouden hebben een waarde van 25 euro of meer (excl. verzendkosten).
  • De waarde van de inhoud van de zending is 25 euro of meer.
  • Alleen voor zendingen vanuit Nederland, Belgie en Duitsland.
  • Het betreffen geen artikelen die vanwege lengte of gewicht zijn uitgesloten van de ruilservice.


Let op: Sommige artikelen die niet met onze standaard vervoerder worden verzonden vanwege hun formaat of gewicht zijn uitgesloten van de ruilservice. Bij artikelen die zijn uitgesloten van de ruilservice wordt dit op de productpagina aangegeven.

Kies je er in eerste instantie voor om met een verzendlabel van Kuipers Nautic retour te sturen, maar houd je uiteindelijk toch voor minder dan 25 euro dan rekenen we het DPD tarief van €6.50 voor het gebruikte verzendlabel.

Waar moet ik op letten wanneer ik een pakket terugstuur?

1. Verpak de artikelen netjes. Bij voorkeur op dezelfde manier als hoe je deze van ons hebt ontvangen.

2. Vergeet niet om de pakbon mee te sturen, zodat we weten van wie het pakket afkomstig is.

3. Vraag bij het afleverpunt ook het verzendbewijs en bewaar deze goed voor het geval het pakket per ongeluk vermist raakt.


Een zending terugsturen:

Wat moet ik doen om een zending terug te sturen?

Stap 1: Controleer aan de hand van de informatie op deze pagina onder ''Voorwaarden ruilen en retourneren'' of je aan de retour voorwaarden voldoet en of je in aanmerking komt voor onze gratis ruilservice.


Stap 2: Kom je niet in aanmerking voor onze ruilservice? Ga dan door naar stap 3.

Kom je wel in aanmerking voor onze gratis ruilservice? Stuur dan een e-mail naar info@kuipersnautic.nl met het verzoek om een verzendlabel en geef aan wat je terug wilt sturen en waar je eventueel voor wilt ruilen. Het is belangrijk dat de nieuwe artikelen die je wilt ontvangen op voorraad zijn. Controleer dit vooraf door het artikel via de website toe te voegen aan het winkelmandje. Wanneer dit lukt, dan is het artikel op voorraad. Wij verzoeken je om een verzendlabel per e-mail aan te vragen en hier niet voor te bellen aangezien het verzendlabel ook per e-mail toegestuurd moet worden. 

Je ontvangt van ons een email met een verzendlabel en verdere instructies voor het terugsturen van de zending. Je hoeft niet meer verder te gaan naar stap 3.


Stap 3: Geef op de pakbon aan wat je wilt terugsturen en waar je eventueel voor wilt ruilen.

De zending kan je zelf terugsturen naar:

Kuipers Nautic
Havenstraat 83
1948NP Beverwijk

Vergeet de pakbon niet mee te sturen. Heb je de pakbon niet meer? Stuur dan een briefje mee daarop het bestelnummer of factuurnummer. Bij een retour hoef je ons geen e-mail meer te sturen. De retourzending zal binnen enkele dagen na ontvangst door ons verwerkt worden.

Kan ik de artikelen waar ik voor wil ruilen alvast bestellen, zodat ik ze sneller in huis heb?

In geval van tijdnood kun je alvast een andere artikelen laten opsturen door deze via de website te bestellen. Wanneer de ruilservice van toepassing is, dan heeft dit geen invloed op de situatie. Eventuele verzendkosten die onterecht berekend worden via de webshop zullen achteraf worden verrekend.

Heb je geen haast, dan kan je eerst de artikelen die je niet gaat houden terugsturen en zullen wij na ontvangst de nieuwe artikelen opsturen.

Waar kan ik een bestelling terugsturen?

Wanneer een zending met de ruilservice kan worden teruggestuurd, dan ontvang je samen met het verzendlabel instructies over het terugsturen en een link naar de dichtstbijzijndste afleverlocatie.

Wanneer je niet in aanmerking komt voor de ruilservice, dan kan je de zending zelf terugsturen met een vervoerder naar keuze.


Wat je moet weten over verzendkosten bij ruilen en retourneren.

Verzendkosten bij volledig retourneren.

Wanneer je binnen de bedenktermijn een volledige zending retour stuurt en niet ruilt voor andere artikelen, dan zijn alleen de verzendkosten van het terugsturen voor eigen rekening. Zodra de artikelen in nieuwstaat door ons zijn ontvangen, zal het volledige aankoopbedrag inclusief eventueel bij de bestelling berekende verzendkosten worden terug overgemaakt.

Verzendkosten bij deels retourneren.

Wanneer je een deel van je bestelling terugstuurt en voldoet aan de voorwaarden om een verzendlabel op te kunnen vragen, dan is terugsturen gratis. Voldoe je niet aan de voorwaarden voor gratis terugsturen, dan is terugsturen voor eigen rekening. 

Zodra de artikelen in nieuwstaat door ons zijn ontvangen, zal het aankoopbedrag van de teruggestuurde artikelen terug overgemaakt worden. 

Verzendkosten bij ruilen.

Wanneer je artikelen ruilt en voldoet aan de voorwaarden om een verzendlabel op te kunnen vragen, dan is terugsturen gratis. Voldoe je niet aan de voorwaarden voor gratis te kunnen ruilen, dan is terugsturen voor eigen rekening. In beide gevallen betaal je geen verzendkosten voor de nieuwe artikelen waarvoor geruild wordt.

Correctie berekende verzendkosten bestelling na ruilen of deels retourneren.

Om ervoor te zorgen dat iedereen op dezelfde manier eerlijk wordt behandeld kan het zijn dat de verzendkosten van de bestelling na ruilen of deels retourneren worden gecorrigeerd. Op die manier is er geen voor- of nadeel na ruilen of deels retourneren t.o.v. andere klanten die direct dezelfde artikelen kopen.

Wanneer je na het deels terugsturen of ruilen van een aankoopbedrag van 75 euro of meer naar een aankoopbedrag van 75 euro of minder gaat, dan zullen wel de verzendkosten worden berekend die anders ook in eerste instantie berekend zouden worden (€5.95 bij aankopen tot €10 en €3.95 bij aankopen tot €75).

Wanneer je na ruilen van een aankoopbedrag van minder dan 75 euro naar een aankoopbedrag van 75 euro of meer gaat, dan zullen de verzendkosten die in eerste instantie bij de bestelling zijn berekend komen te vervallen.

© 2021 Kuipers Nautic. Alle rechten voorbehouden.